„Ryšys, kuris auga iš klausymo“
Rugsėjo 25 dieną mūsų įstaigoje vyko paskaita tėvams ir pedagogams tema „Ryšys, kuris auga iš klausymo“. Šią paskaitą
vedė psichologė, psichoterapeutė ir lektorė Akvilija Kiburienė, turinti daugiau nei 15 metų patirties dirbant su vaikais,
paaugliais, šeimomis ir mokytojais. Lektorė pasidalijo įžvalgomis, kaip girdėti vaiką ne tik ausimis, bet ir širdimi – t. y.
ugdyti tikrą, šiltą tarpusavio ryšį, paremtą atidžiu klausymu ir emociniu supratimu.
Anot lektorės, suaugusiųjų emocinė savijauta ir elgesio pavyzdys daro didelę įtaką vaikų dėmesingumui, gebėjimui
susivaldyti bei elgesiui. Todėl pirmiausia tėvams ir mokytojams svarbu ugdyti sąmoningumą – gebėjimą atpažinti ir
valdyti savo pačių emocijas, nusiraminti ir kurti teigiamą atmosferą aplink save. Paskaitoje akcentuota, kaip svarbu
aktyviai klausyti vaiko (iš tiesų išgirstant ne tik žodžius, bet ir juos lydinčius jausmus) bei jautriai atliepti jo poreikius.
Taip formuojamas pasitikėjimu grįstas ryšys, kuriame vaikas jaučiasi išgirstas, suprastas ir saugus.
Lektorė taip pat pateikė vaikų emocinio intelekto ugdymo gaires. Ji išskyrė penkis esminius etapus, kuriuos tėvams
verta nuosekliai palaikyti: padėti vaikui atpažinti emociją, ją įvardinti, leisti ją išjausti, mokyti tinkamai išreikšti,
galiausiai išmokyti konstruktyviai panaudoti tą jausmą siekiant pozityvaus tikslo.
Praktinėje paskaitos dalyje A. Kiburienė pasidalijo konkrečiais metodais, padedančiais kasdien puoselėti ryšį ir
stiprinti vaiko emocinį atsparumą. Ji pristatė „3 minučių taisyklę“, kuri ragina kiekvieno susitikimo su vaiku
pradžioje skirti jam bent kelias minutes išskirtinio dėmesio ir pasitikti su nuoširdžiu džiaugsmu – tarsi sutiktumėte
seniai matytą bičiulį, nes pirmosios akimirkos kartu yra ypač svarbios vaiko emociniam atsivėrimui. Taip pat
supažindino su pratimu „Kvėpuojantis meškiukas“ – tai kvėpavimo žaidimas, kai vaikas atsigula, ant pilvo pasideda
minkštą meškiuką ir stebi, kaip jis kilnojasi kartu su vaiko įkvėpimais bei iškvėpimais. Šis metodas padeda vaikui
nusiraminti ir geriau sutelkti dėmesį. Dar vienas kūrybiškas pratimas – „Plunksna ir pieštukas“, kurio metu vaikas
per žaidimą mokosi dėmesingumo ir emocijų raiškos (pavyzdžiui, švelniai pučiant plunksnelę ar piešiant savo jausmus
spalvomis).
Visi šie praktiški patarimai suteikė paskaitos dalyviams ne tik teorinių žinių, bet ir vertingų įrankių, kuriuos jie galės
pritaikyti kasdieniame bendravime su vaikais.






